Sunday 15 February 2015

Kursus Kepimpinan Pengawas


Selama 2 hari 1 malam aku berada di tasoh lake resort, pelbagai pengalaman yang aku dapat dekat situ. Mula-mula sampai memang tak kenal dengan senior dengan junior. Tapi bila dah sampai tu baru aku tau perangai depa macam mana. Kami jadi sebuah keluarga yang erat dan saling membantu antara satu sama lain. Ketua dengan kami memang tak beza. Semua satu kepala ja. hahaha. Petang tu tak da air. Memang susah jugak laa time tu .. semua pakat mengeluh jaa .. pastu bila malam tu dah ok balik laa. Air pon laju jaa. seronok gila time tu. Aku bersyukur sebab air dah ada time tu. Pastu dekat situ juga la mengajar aku untuk menjadi berani nak berucap dihadapan dengan orang ramai. Mula-mula memang gemuruh tak sangga laa .. tapi dah lama tu rasa ok balik.. hilang rasa gemuruh dalam hati. Kem ni juga la mengajar aku erti kerjasama, tolong-menolong, hormat akan orang tua-tua dan sebagainya. Tak rugi pun masuk kem macam kepimpinan ni sebernanya. Sebab dia mengajar kita ke arah yang lebih baik . Become to be a good leader :)

No comments:

Post a Comment